Köpvillkor

Detta gäller vid köp från Stylingwebben.

1. Köp

Alla produkter förutom de som markerats "bestv.*" är lagervaror. "bestv.*" betyder att det är en beställningsvara och att vi tar hem den på begäran, detta innebär en längre leveranstid. Det antal du anger är per styck om inte annat anges i beskrivningen.

2. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar efter det att beställning mottagits.

3. Frakt

Kostnad på frakt bestäms av vikt och postens priser. Vid postförskott tillkommer en avgift på 50kr.

4. Betalning

Alla priser i Stylingwebbens onlinebutik är inklusive moms. Avgift för frakt tillkommer enligt ovan.
Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Förskottsbetalning - Du betalar i förskott in summan för varorna och frakten till vårat bankgiro.

Kontokort - Vi accepterar är VISA och MasterCard och vi använder oss av betaltjänstleverantören Samport. Samport lagrar all kontokortsinformation i krypterad form ,och vi har därför aldrig tillgång till ditt kontokortsnummer. All handel sker inom ramen för Samports säkra system och alla transaktioner bygger på bankernas 3D-secure teknik.

Faktura - Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag, med betalningsvillkor 14 dagar. En faktura följer med i paketet eller skickas till din e-post adress och du betalar enkelt till BankGiro eller PlusGiro. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Högsta kreditgränsen som medges är 50 000 kr både för privatpersoner och företag. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kr, samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna.Läs mer om Klarna Faktura.

5. Öppet köp/Ångerrätt

Beställare har rätt att frånträda en beställning genom att meddela Stylingwebben om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sitt skick inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick.

Undantag: Ångerrätten/öppet köp gäller inte varor som kapas upp eller ändras efter beställarens önskemål som t.ex kabelstrumpor, kablar och vinyler.

Vid retur står kunden för fraktkostnaden. Stylingwebben kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

6. Reklamation

Stylingwebben garanterar att varje försändelse okulärbesiktigas innan den skickas till er. Skulle varan ändå vara trasig, alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Stylingwebben givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte meddelar Stylingwebben om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet.

Synligt fel: Ska anmälas direkt till utlämningsstället vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Ska anmälas till Stylingwebben inom 3 dagar från mottagandet av varan.

7. Returer

Returer inrikes ska ske med Postnords tjänster.

8. Leverans till adress utanför Sverige

Vi kan ta emot beställningar från utomlands.

9. Beställningar i andras namn

Det är inte tillåtet att beställa varor i annans namn utan dennes vetskap och acceptans. Beställningar i andras namn utan deras vetskap och acceptans polisanmäles.
Tänk också på att IP-nummer loggas vid alla beställningar.

10. Slutsåld vara

Oväntad stor efterfrågan kan innebära att en artikel i undantagsfall kan vara tillfälligt slut hos oss men kommer snart in i lager igen.

11. Avbeställning

Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Du kan lätt göra det från dina sidor här på stylingweben.se. Känner du att du ångrar dig efter det att vi har skickat din order så är det bättre att du löser ut den och returnerar den till oss. Då slipper du kravet på fraktavgiften +100kr för ej utlöst paket.

12. Outlöst försändelse

Försändelser som blir outlöst går i retur till Stylingwebben, detta innebär att beställaren debiteras fraktavgiften +100 kronor. Debiteringen sker för att täcka Stylingwebbens kostnader för hanteringen och frakten av dessa försändelser. Fakturering av detta krav kommer att ske i samarbete med Kreditor Europe AB, numera Klarna.